Monday, 29 April 2013

Tepuk dada tanya hati

Tatkala hati gundah gulana memikirkan perasaan cinta
sungguh aku melakukan perkara yang keji
hatiku bagai dirobek direkah oleh raksasa rakus
terpandang di hujung mata begitu indah ciptaan Allah
dia melihat ku terkebil kebil aku melihatnnya tiada perasaan
namun dihelakan pantas ke arah banjaran dan langitan
mungkin masa itu tiada perasaan tetapi otak mula berputar
alangkah bagusnya dia adalah jodohku
kerana tertarik terpikat menatap jauh pemakaiannya
tertutup rapat tiada ruang ruang zina
hari hariku mula menjadi normal di kala hati sudah terubat
ada hari dia mensasarkan derianya ke arahku
namun dia menundukkan pandangannya,MasyaAllah hatiku ini
benar benar tidak dapat menipu lagi
dia mengingatkanku kepada tuhan yang Esa
aku gagah untuk bergerak lintasi hati yang bergetar
jantung deras bergerak tangan apatah lagi
tepuk dada tanya hati

"Ya Allah kau berikan lah aku iman yang teguh,hati yang bersih,kau jauhkan lah aku dari dosa dosa yang melalaikan aku ini,sesungguhnya aku takut akan nerakamu Ya Allah"



No comments:

Post a Comment